NYC ”The Story”

Jag har upplevt så mycket att det inte får plats i ett enda inlägg plus att det skulle ta typ ett dygn att skriva det så jag kör en dag i taget helt enkelt med början med resdagen! : ) Här kommer:

The Story of the girl in the City, shopping like Crazy and having the Time of her live!

(Bild som jag tog på kvällen i Battery Park)
Vi åkte hemifrån klockan sju på morgonen och tog planet till Amsterdam klockan 10. Jag var så nervös att magen åkte hiss upp och ner hela tiden och jag var helt darrig som ett asplöv, ha, ha men jag skakade mig på planet och det var en dröm att åka med KLM om man jämför med Turkish Ari Lines!!!

På taxfreen shoppade jag ett nytt läpptstif från YSL, samma som jag köpte förra sommaren, det har så fin hylsa med en liten spegel på toppen, fast den här gången köpte jag färgen: Extreme Coral Det skulle alltså vara sommarens färg korall, men det var rätt orange tyckte jag när jag tog på det, fast nu har jag vant mig lite och tycker det är rätt fint till solbrännan.
Amsterdams flygplats Schipol är sååå fin och lyxig, jag älskar den flygplatsen, där fanns tex. en laxbar där man kunde beställa ryssk kaviar och ett glas champagne medan man väntade på sitt flyg (I wish) : ) Flygresan till NYC gick jätte bra, förutom en liten stund mitt över Atlanten då det blev turbulens och flygkaptenen röt till att alla inklusiva flygvärdinnor måste sitta ned och de delade ut extra säkerhetsbälten till barnen, (nu med tanke på vad som har hänt, är jag otroligt glad att det inte blev värre än så) det varade bara en liten stund och sedan var det frid och fröjd igen, man fick mat och så mycket dryck man ville hela tiden och var och en hade en egen dator där man kunde välja bland massor av filmer och tv-serier att kolla på. Jag såg först "Bride Wars" med Anne Hathaway och Kate Hudson och sedan "Vicky Christina Barcelona". Både var bra, men den första var roligast, den började segt men blev riktigt roligt på slutet. Och så var det ju roligt att se en film som utspelar sig i NYC när man precis är på väg dit! Den andra filmen var bra, men lite speciell och handlar om att man ofta hamnar i valet mellan passion eller trygg varkatig kärlek. Ska man våga välja passionen? Och klarar man att leva så i längden? Oftast är gräset inte grönare på andra sidan. Scarlett Johanson var obeskrivligt snygg som vanligt och Penelope Cruz, vilken fantastisk skådespelerska hon är!!! Helt outstanding! När vi landade på JFK fick vi stå säkert 2 timmar i kö för att få göra intervjuerna för att bli insläppta i landet, det är otroligt vilket säkerhetspådrag det är i USA!

Det gick dock bra och sedan tog vi en taxi till vårat hotell Tribeca Grand, i Tribeca och jag knäppte hysteriskt med kameran, dåliga kort på Manhattan, som en äkta turist genom taxifönstret.

Hotellet var verkligen jätte fint, där fanns fina badrumsprodukter, från Malin + Goetz, morgonrock, plasma tv och minibar laddad med allt det lyxigaste inom dryck och godis och vårat rum var stort och snyggt inrett.

Panorma fönstret gick från golv till tak och utsikten från fönstret på den typsika gamla New York arkitekturen var så fin!

Det var redan kväll då vi kom fram till hotellet och klockan var 3 på natten svensk tid så vi gick till baren i vårat hotell som kallas Church Lounge.

Den är riktigt mörk, snoffsig och mysig med massor av levande ljus längs en kopparvägg och coola möbler. Där beställde vi varma mixade oliver med vitlöksbröd om var så gott att jag nästan svimmade, helt allvarligt, och var sin drink. På mig hade jag en topp från Asos, örhängen från Lindex, denimleggings och armband från Gina Tricot.

Sedan gick vi till Little Italy som ligger jätte nära hotellet där vi hade läst om en riktigt bra italiensk restaurant i våran guidebok som heter Il Palazzo. När vi kom fram visade det sig att den hade en stjärna i Michelin gudien, men det var ändå inte så farligt dyrt och vi satt på en mysig innergård vid ett litet romantiskt bord. Jag fick en supergod Amaretto, som jag surplade i mig rätt snabbt som ni ser!

Servicen var fantasitsk och jag beställde en lammrätt. Det var utan att överdriva det minsta, det godaste jag någonsin ätit på restaurant i hela mitt liv, helt sjuuuuuukt gott!!! Så jag svimmade på riktigt den här gången, nej, men nästan! ; )Det finns faktiskt inga ord för att riktigt beskriva hur gott det var!

Italienarna som jobbade där var så stolta över sin mat och man märkte att det var ett riktigt kunnande när de bla. för att göra vaniljsåsen till några andra gästers efterrätt stod 3 personer vid en öppen låga och gjorde den för hand från grunden tillsammans. Det var så mysigt och romantiskt att sitta där och äta och dricka så gott! När vi vandrade hem tillsammans i kvällen genom det glittrande Little Italy kände jag mig som världens lyckligaste tjej.

Du kanske också tycker om