Resedagbok: På Marknad i Schweiz.

Vero Moda Henna Dot Wrap Dress

Dag 2, Del 1, Schweiz.

Hello Citycatbabes! Vi har det helt fantastiskt här i Schweiz. Här kommer lite fler härliga vykort och en resedagbok från Dag 2 i mysiga byn Horgen.

Schweiz, Horgen, resedagbok.

Frukost med utsikt.

Vi började dagen med vad jag skulle kalla en riktig hotellfrukost. Min bror och hans sambo hade gjort SÅ fint, med allt man kan önska sig på en frukost, tänk knaprig granola med iskall mandelmjöl och söta färska blåbär och te och nybakat bröd med Schweizisk ost. Dessutom fick vi äta den i 25 graders värme med utsikt över hela Zürich-sjön, vilket sätt att vakna upp!!

Horgen, Schweiz.

Sen gick vi in till centrum i den mysiga byn Horgen där det hölls en stor marknad. Marknaden är bara 2 ggr per år så vilken tur att vi var där just då.

Små vindlande gränder, hus och trädgårdar som ser ut att vara hämtade från en saga, porlande fontäner, glad musik, ringande kyrkklockor och glada schweizare över allt.

Marknad i Alpbyn.

Vi såg inte ett enda marknadsstånd med billigt skräp från Kina, det var bara vackert konsthantverk över allt. Tanter som hade stickat de mest otroliga små söta kläder till bebisar, lokalt odlade grönsaker, honung, bakverk, detaljer snidade i trä och vackra konstverk. Det var nästan lite overkligt.

Vero Moda Henna Dot Wrap Dress

Vid ett sött torg stod en jättegammal brandbil med stege som de hade gjort om till ölbil ha, ha. Helt underbart. Där stannade vi och tog var sin svalkande öl och skålade. Framför oss började kyrkoklockarna ringa inför bröllop och vi fick se trä de söta brudnäbbarna anlände. Det var verkligen en magisk förmiddag.

Jag hittade en gullig liten barnklädesbutik där jag köpte en present till Stampe. Inne i barnklädesbutiken serverade de iskall Prosecco från en stor glastunna och bjöd på snittar, kakor och godis. Um, ja där ligger Polarn och Pyret lite efter tycker jag. 😉

Schweiz, Horgen, resedagbok.

Zürichsjön, Schweiz.

På vägen hem gick vi längs strandkanten av Zürich-sjön och tittade på alla vackra planteringar och det glittrande vattnet och svanar som lugnt plaskade förbi. Allt är så rent och prydligt i Schweiz. Verkligen idylliskt.

Schweiz, Horgen, Zürich, resedagbok.

Vi bokade bord för Mors Dag på den här vackra restaurangen som låg precis vid sjökanten. Att den kvällen skulle spenderas på ett helt annat sätt visste jag inte då. Det restaurangbesöket såg jag väldigt mycket fram emot.

Min outfit.

Den här otroligt varma dagen hade jag på mig en riktig favoritklänning, min prickiga volangdröm. Du hittar den här(svart/vit) leopardmönstrade espadriller här, solglasögon här och väska här. Bästa pris för Vero Moda Henna Dot Wrap Dress hittade jag här Den blå som jag har hittade jag här. Armband med gnistrande stenar här.

Prickig klänning, Dagens outfit, modeblogg.

Kika in snart igen för del, 2 då vi slog rekord i 900 meter shoppingsprint i Zürich. 😀

Citycatkisses!

Du kanske också tycker om