De nya kampanjbilderna för Calvin Klein Jeans är redan i blåsväder och kritiseras hårt i USA för att vara för sexiga. Kampanjen är fotad av en av världens bästa fotografer Steven Meisel och innehåller modeller som inte har på sig något mer än sina jeans. Det var inte längesedan Calvin Klein var i blåsväder för reklamfilmen med Eva Mendes och det lönade sig tydligen eftersom de satsar på ännu mer sexanspelningar nu. Man kan väl lugnt konstatera att sex fortfarande säljer, men framförallt i USA där kampanjerna ofta blir förbjudna. Och är kampanjen förbjuden att se, ja då vill så klart alla se den! Plus att när en annons blir förbjuden blir det enorm publicitet över hela världen, så just nu kan man faktiskt säga att jag hjäper Calvin Klein att sälja jeans, he,he. Man ska dock inte glömma att Calvin Klein har en historia med sexiga annonser som går tillbaka till början av nittiotalet så det är ett beprövat begrepp hos modehuset som hjälpte till att göra Brooke Shields och Kate moss till superstjärnor. Självklart finner vi nu nya stjärnskottet Ana Selezneva bland modellerna i kampanjen!