Höstnytt i min garderob!

 
Egentligen är det väl fel att skriva höstnytt, för de här plaggen fyndade jag ju nu på ”sommarrean”. Men färgerna är så höstiga så för mig blir de perfekta i höstgarderoben. Jag har länge drömt om ett par leggings i stretchskinn från Helmut Lang så när jag hittade de här i mörkgrått hos Flannels till 70% slog jag till på en gång. De kostar egentligen 745 pund (9250 kr) vilket jag aldrig skulle drömma om att betala för ett par byxor, men jag fick dom för 150 pund (1750 kr). Det är ändå dyrt men för äkta skinn av bra kvalitet får man räkna med att betala lite extra. De anses vara de bästa skinnleggingsen som finns av många modeexperter och modebloggare så det ska bli spännande att testa dem. Till superpris (25 pund) hittade jag även den här fina kjolen i plommonlila från Alexander Wang. I svart hittar man nästan aldrig dessa klassiker på rea men är man villig att välja en annan färg kan man göra kanonfynd. Jag hittade dem hos Flannels och jag är nöjd med priserna.
 
Men, jag är jättemissnöjd med servicen. Jag beställde nämligen också en t-shirt från Helmut Lang och en grå stickad tröja från Gestuz som jag skrev om i det här inlägget. När jag fick hem paketet så hade de skickat mig en helt annan tröja i brunt och vitt som inte var ens i närheten så fin och mycket billigare. Okej sånt händer, men det värsta var T-shirten. Den hade inte mindre än 5 hål på framstycket, en fläck på ärmen som såg ut att vara mat, etiketten med märket hängde löst i några trådar och det var noppor under armarna på båda sidor!!! Det är helt uppenbart att någon har haft på sig T-shirten och sen har den skickats till mig. Jag blev riktigt besviken. Så jag mailade dem och de bad mig skicka tillbaka varorna. Jag skrev att jag ville ha rätt plagg tillbaka och ersättning för de 200 kr som de kostar att skicka tillbaka hela vägen till England. Men nu har jag bara fått tillbaka pengarna för plaggen. Ingen har hört av sig om ersättning för frakt eller varför de inte skickar mig ”rätt” plagg. Jag tycker nästan att jag borde fått ett presentkort eller åtminstone en rabattkod när de skickat mig både felaktiga och trasiga och använda produkter. Och jag borde absolut få betalt för frakten. Men jag vet inte hur jag ska få varken ork eller tid att höra av mig till dom om det. Så fastän jag är jättenöjd med två av varorna kan jag nog tyvärr ändå inte rekommendera er att shoppa hos Flannels.

Du kanske också tycker om

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *