Corfu/Greece The Last Days!

Jag har helt glömt bort att berätta färdigt om resan. Ni har ju läst Corfu Day 1, Day 2, Day 3, och Day 4, här kommer resten! 😀

Som ni vet hade jag ju börjat känna mig dålig vid det här laget, fast jag visst inte än att det var magsår, så jag försökte gå och äta lunch på en mysig restaurant vid vattnet men mamma fick i princip bära mig där ifrån.

Day 5 sjuk – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –

Day 6 sjuk – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –

Mamma var i alla fall på benen, hon tog mest hand om mig, men här tar hon en fika i restauranten och på söndagskvällen gick hon…

…efter två timmars övertalning ut och åt middag med en trevlig sjuksköterska som vi hade lärt känna lite.

Så efter 2 dygn i sängen på hotellrummet så var jag på benen igen. 2 dygn är ju ingenting när man är hemma men när det försvinner 2 dagar från 1 veckas semester så känns det mycket. Men jag fick vara väldigt glad att medicinen hjälpte så snabbt som den gjorde, då, i alla fall.

Här äter vi frukost och det var skönt att sitta vid…

…strandkanten igen och blicka ut över havet. Det hade varit mulet dem två dagarna jag var sjuk och nu var det lite disigt men…

…vi hoppade i bikinisarna och gick till stranden!

Efter sol och bad var det dags för lunch och då gick vi till…

…en underbar liten familjetaverna där det fanns 4 katter ( jag och mamma älskar katter)…

…och där dem var väldigt trevliga och…

…maten underbar!

Här var dem snälla mot katterna och tog hand om dem men…

…i övrigt så måste Corfu var det absolut mest odjurvänliga ställe jag någonsing varit på och för mig och mamma var det väldigt, väldigt svårt att hantera. Vi matade och klappade och sprang med vatten till både hundar och katter och vanvården och lidandet var fruktansvärt att se. Vi gjorde allt vad vi kunde, men det kändes ändå som att vi inte kunde göra något. Sjuksköterskan som vi träffade mådde också jättedåligt och hon hade ändå sett det mesta eftersom hon jobbat på akuten på Huddinge Sjukhus hela sitt liv. Sista dagen hände en väldigt hemsk sak som jag inte kommer skriva om här, för det mår ingen bra av att höra, men tills dess hade vi verkligen tyckt om hotellet vi bodde på och dess personal men efter det här kan jag absolut inte rekommendera någon att åka dit! Det personalen gjorde mot ett djur där finns inga, inga ursäkter för, någonsin och jag blev så jälva förbannad att det verkligen blev helt svart framför ögonen och jag lät dem veta exakt vad jag tyckte om dem och ställde till med en stor scen, inför alla gästerna och fick sen sitta utanför hotellet med mamma tills bussen till flygplasten kom. Det var en väldigt tråkig avslutning på en annars fin vecka. Det skulle behövas en djurrättsorganisation i Grekland! Rossis är ett jättefint hotell med perfekt läge, men tyvärr, jag kan aldrig någonsin rekommendera någon att åka dit!

Har ni sett något så gulligt? Dem två katterna i mitten var verkligen förälskade i varandra och strök sig mot varandra och flätade samman sina svansar, hi, hi. Love is inte the air, la, la, la…

Efter lunchen gick vi en promenad i området och såg dem mest underbara blommor man kan tänka sig!

Kolla in den här bouganvillan!! Det är min favoritblomma tillsammans med jasmin som doftar så underbart! Här växte dom båda och och det gjorde hela området fantastiskt…

…vackert och Grekiskt!

Nu var det sista kvällen på Corfu och eftersom jag äntligen var på benen igen  gick vi ”all in” med våra finaste klänningar och…

…smycken, här ser ni mitt nya armband med gröna stenar från Mawi som jag kombinerade med mina guldiga örhängen med gröna stenar från HM och en turkos ögonmakeup!

Samt det nya ormarmbandet från Asos.

Min vita maxiklänning kommer från Asos och mammas vackra chiffongklänning kommer från KappAhl Floral Flounce Collection.

Sen gick vi till vår favoritrestaurant med den trevlig personalen och den…

…blommande trädgården där mamma verkligen passade in med sin blommande klänning.

Vi bes
tällde deras specialitet för att fira sista kvällen, en mixed grill
, med allt gott dem hade att erbjuda där och 4 olika såser till. Det var otroligt gott och det var en underbar kväll. Det blev kramar och kindpussar från den fantastiska personalen när vi gick hem och det kändes så tråkigt att vi inte skulle komma tillbaka dit mer!

Här har vi lite fotosession på…

…hotellets innergård. Vi träffade på så många trevliga greker den här kvällen och när folk ropade saker till oss så var det  ”Angels, Angels” och Marry Me! Vilket faktiskt var en trevlig omväxling till ”Ta bort din väska, jag ska sitta där!!” eller ”Flytta på dig för fan” som annars är det man får skriket till sig i Sverige.

Så var det då sista dagen och här är vi på väg till frukosten. Jag hade på mig vita jeans från D.brand, blommigt line från HM Garden Collection, blåa kilklackar från HM och skinnväska och smycken köpta på olika öar i Grekland.

Mamma hade grå denimkjol från Wenz och rosa cardigan från KappAhl.

Vi packade våra väskor och lagom till lunch så kom solen fram igen och det blev så där underbart vackert!

Vi gick till den lilla fina tavernan på stranden med alla katterna och åt en supergod lunch. Jag hade på mig en blommig klänning från HM Garden Collection.

Det var härligt!

Sen var det dags att gå tillbaka till hotellet.

Här sitter vi och…

…ska strax åka hem. På resan hem hade jag min gröna militärskjorta och leopardtopp från Zara, vita jeans från D.brand, keps från Diesel och smycken av korall och trä köpta i Grekland.

Så var det här äventyret över! Tack för att ni har hängt med i min resedagbok! Tack mamma för en oförglömlig resa! Jag är så glad att vi äntligen fick resa tillsammans du och jag (sist var 1988) och jag hoppas att du, trots att jag var sjuk, kommer att minnas alla dem härliga stunderna; solen, maten, havet, blommorna och alla skratt, under den här underbara veckan på Corfu! ♥

Du kanske också tycker om