Samos Dag 1!

Okej nu kör jag igång den traditionsenliga resedagboken! 🙂 Här kommer Samos Day 1! 😀

Här har vi precis kommit fram till hotellet Doryssa Seaside ResortSamos! När vi bokade resan bestämde vi oss för att inte beställa någon transfer till hotellet utan vi tänkte ta en taxi eftersom hotellet låg 5-10 minuter från flygplatsen bara. Döm om vår förvåning när vi kommer ut ur flygplasten och där inte finns en enda taxibil, ha,ha. Vi går mot den övergivna taxiskylten och då kommer en reseledare från Fritidsresor fram till och oss och säger att det är strejk!! Just taxiförarna och just idag, typsikt! ”Ni får försöka ta en plats på lokalbussen som inte går särskilt ofta” säger hon och sen skriker hon, ”nu kommer den precis, skynda er, spring!!!” Så förvirrade sätter vi av så fort vi kan med våra tunga väskor mot lokalbussen. Men en hel folkmassa håller redan på att storma bussen, bussföraren skriker och gapar och tumult och bråk utbryter när lokala gamla grekiska damer försöker få en plats på bussen samtidigt som de nyanlända turisterna. Vi insåg med en gång att vi inte hade en chans att få en plats på den där bussen. Men sen kom vi på att vi borde fråga vår egen researrangör Apollo vad vi skulle göra, ha,ha. Vilket vi naturligtvis skulle gjort från början för det vara bara att betala 10 euro så fick vi åka med transferbussen fastän vi inte hade bokat, till vårt hotell! Apollo tog verkligen hand om situationen på ett jättebra sätt! Så allt löste sig fint tillslut!

Den fina lobbyn!

Vi fick vänta lite på att vår bunaglow skulle bli färdigstädad så vi styrde stegen mot poolbaren! (Jag reste i grön klänning från HM, grönt linne över från Alexander Wang, Converse och mina nya solisar från Miu Miu, armband från en massa olika resor). Vi beställde in var sin iskall ouzo och…

… och min sambo beställde sin första öl av många, ha,ha och den första underbara grekiska salladen landade på bordet, så gott!!! 🙂

Sen fick vi flytta in i vår lilla bungalow, nr 531.

Vårt supercoola och jättestora badrum inrett på ett modernt minimalistiskt sätt.

Rummet var stort och luftigt med fina detaljer som den här fågel-spegeln, ett vackert tak av bambuträ, inbyggd flat-screen tv och en helt fantastiskt härlig dubbelsäng med svala hotelllakan!
Så mycket vackra blommor över allt och starka färger, jag blir så lycklig av att vara i så underbara miljöer!

Vi han med att suga i oss lite eftermiddagssol på den härliga stranden!

Sen blev det en underbart romantisk middag precis på stranden på kvällen! Klänningen kommer från HM, örhängena köpte jag i New York och armbandet kommer från Friis & Company.

En fin avslutning på vår första dag! Fortsättning följer… citycatkisses!

Du kanske också tycker om