Flash Back: Egypten 2005!

I tävlingsbidragen var det många av er som efterfrågade bilder från mitt tidigare liv. dvs innan bloggen. 🙂 Jag har ju inte så mycket digitala bilder eftersom vi köpte vår första år 2005! 🙂 Det känns ju helt sjukt eller hur? 😀 Så det här är våra första bilder tagna med digitalkamera. Hur som helst, min lillebror fyller 25 år den andra december så för att fira det så åker han och sambon till Egypten i dag. De ska stanna där två veckor precis som jag och M gjorde när jag fyllde 25 år, för (gulp) 7 år sedan! Så här kommer lite bilder från den resan. 🙂 Och ja, ni kommer att skratta ihjäl er åt mina outfits! 😀

Vi reste till en by som heter El Gouna som ligger en bit utanför Hurghada. Det är en uppbyggd turiststad av rika oljeshejker, så inte så genuint, men väldigt fint. 🙂 Där bodde vi på ett lyxigt hotell med All Inclusive.

Det var väldigt vackert på hotellområdet med massor av underbara blommor i fantastiska färger. Och havet hade en overkligt turkos färg! Vilken lycka! Jag hade bara varit på solsemester en gång i mitt liv när jag var 8 år och det var vår första resa tillsammans.

Här sitter vi ett beduintält och röker vattenpipa för första gången.

M och en polare! 😉

Tyvärr så blev jag (så klart) jättesjuk nästan med en gång och fick ligga inne på hotellrummet i två hela dagar med 40 graders feber och svinont i magen. Febern försvann som tur var men magen pallade inte de annorlunda afrikanska bakterierna där, så sen kunde jag bara käka ris och dricka vatten resten av resan. Så fort jag försökte äta något annat så låg jag där igen. Inte så roligt. Här har jag precis kommit på benen igen, ganska blek och trött, ha,ha.

Vi poolen! Ha, ha, så sjuuukt fula solglasögon, ha,ha. Där hade jag fortfarande min navelpiercing. 🙂 Om ni tycker jag ser väldigt smal ut så var det för att jag gick ner 9 kilo under resan pga magproblemen. :O

Med fri dryck hela resan slank det ner en och annan öl, he,he.

Jag och M! ♥

Här hade vi tagit en busstur in till Hurghada där vi besökte en pergamentfabrik och juvelerarbutiker. 🙂 Försäljarna längs gatorna var helt galna och det stod militärer med k-pisatar i vart och vart annat hörn, väldigt annorlunda från hemma. 🙂

En kväll ute på stan. 🙂 Ha, ha kolla uppviket på ca 15 cm på jeansen!

Jag prövade en hennatatuering och ville ha 4 kattassar på ankeln. Det blev 3 tassar och en fot, ha,ha, Jag var så sjukt besviken minns jag! 🙂

Den där klänningen har jag faktiskt fortfarande kvar. Jag kan inte skiljas från den eftersom den fortfarande passar och jag tycker att den är lika fin nu som då. 🙂 Det var mitt första plagg från Zara och jag fick den av pappa som bor i Spanien. Skorna har dock åkt ut för länge sedan. 🙂

På kvällen satt vi alltid på hotellterassen vid havet och drack drinkar, lyssnade på musik och pratade, det var verkligen romantiskt och alldeles underbart!

En dag åkte vi på en båtutflykt till en fantastisk öde ö!

Där lärde jag mig snorkla för första gången. Första gången jag stack ner huvudet under vattenytan blev jag helt frälst. Jag hade aldrig förstått hur vackert det var! Sen ville jag inte sluta!!! 😀 Fantastiska fiskar i alla regnbågens färger och kristallklart vatten, det är verkligen helt otrolig snorkling i Egypten!

Paradiset!

I rosa bikini från brasilianska Cia Maritima och matchande rosa flip flops så klart! 😉

Den vackra stranden uppifrån.

Delfinerna fick mig nästan att flippa ur av förtjusning, ha,ha!

Sagolik miljö som tagen ut Tusen och en natt!

Ha, ha, spana in det gula magkorta linnet med genomskinliga plastband, så coolt då, inte så coolt nu. 🙂

Jag vet inte vad vi gör men det är ett gulligt kort. 🙂 Då hade vi varit ihop i 3 år, nu har vi snart varit tillsammans i 10 år och är förlovade. 🙂 Den där första resan tillsammans blev startskottet för mer än 20 resor för oss över hela världen, där Grekiska ö-världen och New York har blivit de absoluta favoriterna. Jag är så tacksam över att vi har fått möjligheten att resa så mycket och jag hoppas att minst lika många resor till väntar. 🙂 Och mer än något annat så hoppas jag att min lillebror och tjejen får det underbart i Egypten och en rolig 25 års-dag! ♥

Du kanske också tycker om

14 kommentarer

1. Du blir ju bara snyggare med åren. ZARA klänningen är verkligen helt underbar, den tycker jag du måste använda.

2. Du blir ju bara snyggare med åren. ZARA klänningen är verkligen helt underbar, den tycker jag du måste använda.

3. Håller med Camilla här ovan 🙂
    Jag tycker man får försvara sig så mycket när man är smal.Jag har gått ner lite pga av stress på sista tiden.Ingen som kommenterar någon "Vad tjock du är" men att säga vad smal du är tror vissa är ok?Nej nu blev detta negativt.var inte meningen 🙂
    Jättekul att se bilderna!Grattis att ni varit ihop så länge hihi.Massa kramar!

4. Håller med Camilla här ovan 🙂

5. Det här inlägget fick mig att småle här bakom skärmen. Har ett nästan identiskt foto som ert i beduintältet. Dock hade jag en mindre sexig outfit då det var svinkallt. Ha,ha skaffade också en hennatatuering på foten som jag var mindre nöjd med. Jaa, dom där genomskinliga axelbanden. Vad var grejen med det liksom ha,ha.
    Supervacker då som nu. Inte fanns det några fulbilder där inte. Jättefina foton på er båda. Så kul att ni hunnit resa så mkt.

1. Åh vad fantastiskt det låter med rockan, wow! Vad roligt att du har ett foto som är så likt, he,he. Och hennatatueringen också, det verkar som om vi haft en ganska liknande upplevelse av Egypten. 🙂 Tack snälla du, vad gulligt av dig! Många kramar!

6. Det här inlägget fick mig att småle här bakom skärmen. Har ett nästan identiskt foto som ert i beduintältet. Dock hade jag en mindre sexig outfit då det var svinkallt. Ha,ha skaffade också en hennatatuering på foten som jag var mindre nöjd med. Jaa, dom där genomskinliga axelbanden. Vad var grejen med det liksom ha,ha.

7. Coolt att ni fick se delfiner. Själv såg jag en enorm rocka rakt under mig när jag snorklade. Den var ca 2 m mellan "vingarna". Också i Egypten.
    kram kram.

8. Coolt att ni fick se delfiner. Själv såg jag en enorm rocka rakt under mig när jag snorklade. Den var ca 2 m mellan "vingarna". Också i Egypten.