Semester på Kreta: Dag 3!

Hello Citycatbabes!

Dag 3 på Kreta bjöd på en värmebölja utan dess like, 40 grader i skuggan är varmt. Faktiskt liiite för varmt. Men som tur var hade vi havet och poolen så vi kunde bada så mycket vi ville. Stranden på förmiddagen, greksisk sallad till lunch och poolen på eftermiddagen.

På kvällen gick vi till en fantastisk restaurang som hette Mylos som låg alldeles intill vårt hotell. Den var faktiskt rätt otrolig. Det är en av de äldsta restaurangerna på Kreta och har fått pris som en av de topp fyra finaste restaurangerna i hela Grekland. Detta visste vi dock inte utan tyckte bara att det såg ut som en rolig restaurang för att det hängde så mycket lyktor i träden så vi gick in och fick bord direkt. Det var inte särskilt dyrt heller men wow vilken upplevelse. Restaurangen har en innergård som är uppbyggd kring en gammal vattenkvarn från 1300-talet. Tydligen smyckar de restaurangen varje dag med naturmaterial som blommor, växter, torkade frukter och grönsaker, detta ihop med hundratals lyktor upphängda i träden samt månen som lyser ner över borden gav en nästan magisk upplevelse.

Jag hade på mig en traditionell grekisk klänning. Nää, nu ljuger jag, den är från HM. Men visst ser den lite grekisk ut med sina blå broderier på vit bakgrund? 😉 Den kombinerade jag med bruna skinnsandaletter och en liten gul stråväska från HM som matchade mina gula örhängen. Härligt med lite färg! 😀

Ha det fint! Citycatkisses!

Dagens pooldopp!
Min lilla groda!
Vackra, vackra Grekland!

Mera Grekisk Sallad! 😀
Kreta, Platanias, Grekland, Resa, Guide, Dagens Outfit
Klänning och väska från HM!

Kreta, Platanias, Grekland, Resa, Guide
Inredning med torkad mat på Mylos.
Vackra lyktor i träden.

Du kanske också tycker om