New York Dag 6!

(Bethesda Fountin and Terrace  i bakgrunden ser ni romantiska Lake och längst till höger skymtar den fantastiska restaurangen Boat House)

Vi började med att gå till ett fantastiskt frukost ställe som vi läst om i guideboken. Normas heter det och det ligger i hotell Parker Meridien. Inredningen är elegant men det är själva menyn som är upplevelsen. På menyn finns allt i frukostväg som du någonsin kan önska dig och man behöver inte äta något mer under hela dagen! ; ) När vi hade satt oss vid bordet fick vi var sin gratis mini smoothie som smakade himmelskt. Jag beställde blåbärspankakor med färska blåbär och grädde och min älskling beställde våfflor med färsk frukt. Det var sååå gott!! Vi fick lönsirapen i små söta flaskor och te och kaffe i varsin Bodum kanna. När vi skulle gå fick vi varsin påse med apelsinkakor att ta med. Det här stället kan jag verkligen rekommendera!
 (Världens godaste frukost på Normas)
Efter frukosten fick vi packa och checka ut från hotellet och det var minst sagt svårt att få igen väskorna efter allt vi (jag) hade shoppat. : ) Vi lämnade väskorna på hotellet och bestämmde oss för att åka till Century 21 en gång till för att fynda lite mer. Vi tog metron dit och passade också på att kolla in Trinity Church som ligger precis i närheten. Sen tog vi en taxi tillbaka till Central Park eftersom det var så fint väder. Vi ville se lite mer av Central Park och äta middag där innan det var dags att åka hem. Vi gick igenom Central Park Wildlife Center och sedan vidare i en stor vacker allé. Där höll en manlig personlig tränare på att träna en grupp nyblivna mammor med barnvagn. Ha, ha,ha detta skulle bara kunna hända i USA! De gjorde olika slags övningar medans de höll i sina vagnar och på så vis kunde de träna samtidigt som de hela tiden hade ögonkontakt med bebisen. En ganska smart idé faktiskt, men det såg ganska lustigt ut. Vi gick till The Dairy som är en liten gotisk träbyggnad i viktoriansk stil och där finns också Visitor Center. Vi tittade på Bethesda Fountin and Terrace och den underbara lilla sjön(Lake) där man kan hyra en liten roddbåt. Just där är det bara så vackert och romantiskt som man någonsin kan tänka sig. Om det är fint väder-gå dit! Vid sjön finns också Boat House Resturant Central Park (det var här Carrie trillade i vattnet i serien Sex And The City) där vi hade tänkt att äta middag i solen. Men typiskt nog så hade de stänkt för renovering just den dagen. Vi gick istället vidare och tittade på Strawberry Fields. Upprustnignen av den här delen av parken var Yoko Onos tribut till minnet av sin make John Lennon.
 (Söta ekorrar fanns över allt och alla träd blommade så vackert i Central Park. Mamma & Baby träning ser ni på bild 3 och på bild 4 ännu en vacker vårbild från Central Park med The Twin Towers of Central Park West i bakgrunden)

Vi gick till ett annat ställe rekommenderat i guideboken för att äta middag som hette Café Luxembourg och sedan promenerade vi hem till hotellet. På vägen hem tittade vi på Juliard school, (roligt för mig som varit dansare) Lincoln Center och Colombus Circle. Efter det var det dags att ta farväl av den underbara staden och åka till JFK. Jag är så glad att jag fick uppleva den här fantastiska resan! Och dela med mig av den till er. Om ni får möjlighet så åk, ni kommer inte att ångra er!!
 (Colubus Cirle och jag utanför vårat hotell Dream precis innan vi skulle åka hem).

Du kanske också tycker om