Rome in Spring Part 6!

Så var vi framme vid den sista dagen i Rom, häng med!

Sista dagen vaknade jag upp glad över att ha haft en sådan fantastisk födelsedag och vi satte oss på vårat favorit café för en sista frukost utomhus i vårsolen. Vi hade några timmar innan flyget skulle gå och jag hade födelsedagspresent pengar att spendera, så jag sprang raka vägen till…

…Miu Miu, så klart! Ha, ha. I den lyxiga butiken valde jag länge mellan olika skor, klänningar och väskor, nja, eeh inte riktigt, men jag hittade ett jättesött armband som jag blev förälskad i, och köpte. Det var verkligen en upplevelse att shoppa i lyxiga Miu Miu butiken. Personalen gör det till en upplevelse genom servicen, och när man har bestämt sig, får man sätta sitt kreditkort i en sammetsportfolio och sen kommer dem tillbaka med det och ett krämfärgat vitt papper i en annan fin portfolio som man får skriva under med en vacker penna och sen får man kvittot i en rosa pappersbox som matchar påsen. Dem lägger armbandet i en liten rosa tygpåse, som läggs i en vacker ask, som sen läggs i en fin Miu Miu-påse som avslutas med en rosett med ett vackert band med Miu Miu-loggan. Sen tackar alla i personalen en för att man har shoppat och en tjusig expidit i Miu Miu kläder och höga klackar följer en till dörren och säger hej då och där står en säkerhetsvakt som håller upp dörren och säger hej då och önskar en trevlig fortsatt dag. Inte på som Gina Tricot direkt, 😉 men så är det också galet dyrt! 🙂

Sen gick vi runt bland dem mysiga små gränderna och tittade i små butiker och…

…tittade på vackra byggnader sen antiken. Dagens outfit var: jeansskjorta från KappAhl, linne med brodyr från Paul & Joe, nya jeans från Guess, trenchcoat från Burberry, skinnväska från Mulberry, armband från Marc by Marc Jacobs och vita Converse.

Sen gick vi en lång promenad och gick vägen om underbara Piazza Navona igen. Vi ville nämligen hinna med att se…

…vackra Campo dei Fiori, som är känt för sina blommor och grönsaksförsäljare.

Där tog vi en drink i solen och sen vad det dags att gå tillbaka till hotellet för att hämta ut väskorna och åka till flygplatsen. Problemet var bara att vi plötsligt hade väldigt ont om tid och inte hade insett hur långt vi faktiskt hade gått under dagen. Så vi halvsprang hela vägen tillbaka och min sambo fick springa före, för jag fick ont så klart och kunde inte springa. Väl framme fick vi kasta oss i en taxi istället för att ta tåget, men vi hann till flygplatsen i god tid som tur var.

Här pustar jag ut på flygplatsen och äter en sista panini med mozarella och parmaskinka. 🙂

Hela resan var verkligen underbar från första till sista dagen och min 30-års dag kommer jag aldrig att glömma. Jag har aldrig mått så bra under en resa och jag är så otroligt glad att jag under dessa underbara dagar inte hade så mycket smärtor som jag brukar ha. Visst hade jag ont, men inte alls så att det hindrade mig från att göra alla roliga saker och se Rom. Jag hade aldrig kunnat drömma om att vi skulle hinna med så mycket under resan där, jag var ju rädd att jag skulle bli liggande på hotellet hela tiden, men det verkar som om någon ville något annat för mig, kanske hjälpte alla era lyckönskningar mig, vem vet? Sen jag kom hem har jag verkligen inte haft en minut, timma eller dag utan stark smärta, så nu när jag ser tillbaka på resan känns det som en overklig dröm. Jag kanske får flytta till Italien? 🙂

Tack för att ni har föjt med på resan, både live i bloggen och nu i mina resedagbok här sen jag kom hem och tack för alla fina kommentarer och födelsedagsönskningar. Ni gör det så roligt att skriva den här bloggen, mina snygga, coola, roliga och fabulous Citycatbabes!

Rom in Spring:

Part 1
Part 2
Part 3
Part 4
Part 5

Du kanske också tycker om