Weekend i Paris Dag 1. Blogg Guide!

Hello Citycatbabes!

Jag har nyss återvänt från ett Paris i full höstskrud. Jag åkte dit med ganska låga förväntningar. Dels var jag rätt säker på att jag skulle bli liggande på hotellrummet med smärtor och dels hade jag inte en jättebra bild av Paris. Jag trodde att det skulle vara ganska grått, regnigt, lite rolig shopping kanske. Jag har väl hört halva mitt liv att Paris är så romantiskt. Yeh right tänkte mitt cyniska jag, det måste vara en myt. Men, så fel jag hade. Så enormt överväldigad jag blev av Paris skönhet. Och allt som sagts och skrivits om hur romantiskt Paris är, stämmer.

Kärleken spirar i Paris och på den supermysiga vinbaren Glou i Marais.

Över allt går par, unga som gamla med något slags kärleksskimmer över sig. Man ser otroligt många fler par som håller varandra i händerna när de promenerar, som sitter tätt bredvid varandra på uteserveringarna och så många som stannar mitt i gatan för en spontan kyss. Även vi, som varit ett par i 15 år drabbades av en nykär-känsla. Det är faktiskt magiskt.

Meet me in Paris!

Mr Citycat hade varit på jobbresa i Paris och bad mig möta honom där. Så på fredag eftermiddag satte jag mig på flyget och var framme vid 15.30 snåret. Jag tog en taxi från flygplatsen och det var så skönt att de har fast taxa så man inte behöver oroa sig, för när man anländer på en fredageftermiddag var trafiken i Paris, eh ja, ganska kaotisk och långsam om man säger så.

Hotellsviten på Grand Hotel de L’Univers
Vackra omgivningar runt hotellet i gamla Paris.

När jag kom fram till hotellet så kände jag direkt att det var ett riktigt drömhotell. Inte stort och lyxigt men genuint Parisiskt och gammalt med rum inredda i vintagestil fast med lyxig twist. Jag hade också en sån sjuk tur att jag blev uppgraderad från vårt lilla standard dubbelrum till deras svit. Alltså wow! Sånt händer aldrig mig. Detta förhöjde naturligtvis resan väldigt mycket. Rummet och badrummet var SÅ fint, alltså jag kan inte ens beskriva det.

Utsikt från hotellsviten på Grand Hotel De Univers

Och när vi öppnade vårt fönster såg vi rakt ut på en av de äldsta gatorna i Paris och det legendariska café Maison Sauvage. Strax efter jag kommit in på rummet knackade Mr Citycat på hotelldörren och ja, det är något alldeles speciellt med att mötas upp i Paris mot att ses på Ica hemma efter jobbet, ha, ha. 🙂 Där och då förstod jag att det skulle bli en drömmig weekend!

Dagens outfit i kappa från Zara, stickad klänning från HM, vintage Gucci-väska och boots från Massimo Dutti.

När jag reste hade jag på mig en nya stickad klänning från HM och en ny kamelfärgad kappa från Zara, både köpte jag i Spanien för två veckor sedan. Till det hade jag mina ormskinnsboots och en härlig ullkeps och min fina vintageväska från Gucci.

Atlas brasserie med Maison Sauvage i bakgrunden.

Fortsättning följer… 😉

Citycatkisses

Du kanske också tycker om