London Day 1!

Okej nu blir det resedagbok i en följetång om 3 delar! 😀 Nu kör vi!

Den här resan var 35-års present till min älskling och jag hade bokat 2 nätter på London Hilton on Park Lane i ett Kingsize rum deluxe. I och med att det var så kort tid tänkte jag att man lika gärna kunde lyxa till det lite, men jag hade inte alls förstått hur fint hotellet var. 🙂 När vi anlände i taxi från Heathrow välkomnades vi av herrar i hög hatt och frack som tog emot oss och tog hand om våra väskor.

Så fort vi kom in i den fantastiska lobbyn förstod vi att det här inte var något vanligt hotell, så himla fint och i receptionen fick vi ett fantastiskt mottagande. Vi skulle egentligen inte få checka in för än klockan 3 men vi var där redan klockan nio på morgonen. Vårt rum var därför inte färdigt än men de fixade de snabbt genom att uppgradera oss till högsta våningen, 27, som kallas för executive floor. Det finns en till våning, 28 men där ligger restauranten som heter Galvin at Windows.

Där ligger presidentsviterna och så vårat rum då 2711, hi,hi.

När vi kom upp och såg utsikten trodde vi inte det var sant!!! Enorma fönster med utsikt över Big Ben, Buckingham Palace, ägget, The London Eye och Housed of parliament. Jag stod en stund och vinkade kungligt till Kate och Will, ha,ha.

Underbar säng med fantastiska lakan. Stor flatscreen tv, stor garderob med fina satingalgar, tekanna och tekoppar, kylskåp fyllt med Godiva-choklad och drycker och fint skrivbord med stor spegel.
Produkter från Crabtree & Evelyn i spa-serien LaSource i stora förpackningar! 😀 Min sambo fattade nog inte riktigt varför jag hoppade upp och ner av glädje när jag såg produkterna, men ni fattar, det vet jag! 😉

Fluffiga badrockar och tofflor.
Och stort lyxigt badrum med badkar och typ 1000 vita tjocka handdukar i mjuk frotté. Behöver jag säga att vi var nöjda? 😉

Efter vi hade packat upp gick vi en promenad i närområdet och beställde brunch på ett litet mysigt franskt bageri. Jag tog våfflor med varm maple syrup och min älskling tog ägg och bacon och french toast, så mysigt och så gott!

Sen gick vi raka vägen till Oxford Street som låg ca 10-15 minuters promenad från hotellet. Jag hade varuhuset Selfridges i sikte och deras berömda skoavdelning.

The Shoes Galleries täcker en hel våning i det gigantiska varuhuset. Där har alla skodesigners från Kurt Geiger och Havaians till Ugg, Gucci och Prada fått inreda en egen avdelning. Här finns verkligen ALLA skomärken man känner till! Heaven! ♥
Där ibland Christian Louboutin…. yey! 😀

Där inne prövade jag massor med drömskor med röd sula…

Och fick med mig något litet hem… 🙂 (Jag hade på mig en orange kavaj från Zara, poncho från Missoni, svart klänning från HM, ballerinas från Steve Madden, väska från Marc by Marc Jacobs, örhängen från Juicy Couture och solglasögon från Carrera).

Sen tog vi oss en välbehövlig drinkpaus i solen på en pub.

Sen gick vi vidare…

…till mysiga Carnaby Street där det finns massor av små roliga butiker.

Shakespears corner.

Jag shoppade en liten sak i Illamasqua-butiken också.

Efter att ha gått vad som kändes som flera mil var vi tillbaka på hotellet vid 5 tiden och väldigt hungriga. Så vi bestämde oss för att pröva Afternoon tea i restaurangen Podium som ligger i hotellets entréplan. Där har de afternoon tea som kallas Confessions of a chocoholic (efter min favoritbokserie Confessions of a Shoppholic) där man får en helt galen meny med alla bakverk innehållande choklad man kan tänka sig och te och champagne. Min sambo fick pröva chokladen men eftersom jag typiskt nog inte får äta choklad pga av min sjukdom så fick jag beställa nybakade scones med clotted cream och te.

Men det gjorde verkligen inget, för det var så sjukt gott, jag kan inte ens beskriva med ord hur gott det var och vilken upplevlese det var med afternoon tea o London, magiskt! Servicen och stämningen i restauranten som var full med finklädda London-it-girls som mumsade i sig bakverk och trendiga London-killar som skålade i champagne.
Ni måste bara pröva detta nästa gång ni är i London, rekommenderas varmt!

Alldeles nybakade och varma med florsocker och massa goda tillbehör, jag dog lite…

På kvällen hade jag så pass ont att jag inte kunde gå ut på stan eller till hotellrestaurangerna och äta, så vi fick beställa roomservice. Men det visade sig bli minst lika mysigt som att gå ut och äta. De kom upp med ett helt bord med mat som var fantastiskt god och vi kunde sitta och äta den med den här utsikten…

En av de mysigaste middagarna ever…

Med hjälp av vila, mat och många mediciner så började jag må lite bättre på kvällen vid 23.00-tiden, så då drog jag på mig min nya klänning från Aqua som har en stor rosett på axeln och mina nya Louboutins, oh la la. 😀 (Var ju bara tvungen att ta med dem ut på en första rundtur).

Armbandet är från Asos och väskan från Marc by Marc Jacobs.

Och så gick vi en trappa upp till den fantastiskt fina baren i Galvin at Windows. Jättebra musik, cool inredning och tjusiga människor. Men den fantastiska utsikten var precis lika bra från vårat rum upptäckte vi.

Kika in i gen för del 2 av resedagboken…

Citycatkisses!!!♥

Du kanske också tycker om